Publications

Scientific publications
  1. J. Bloit, N. Rasamimanana, F. Bevilacqua, Modeling and segmentation of audio descriptor profiles with Segmental Models, Pattern Recognition Letters 31 (12), 2010
  2. N. Schnell, F. Bevilacqua, F. Guédy, N. Rasamimanana, Playing and Replaying – Sound, Gesture and Music Analysis and Re-Synthesis for the Interactive Control and Re-Embodiment of Recorded Music, in H. von Loesch and S. Weinzierl (Eds.), Gemessene Interpretation – Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen, Klang und Begriff, Volume 4, Schott Verlag, Mainz, 2011.
  3. F. Bevilacqua, N. Schnell, and, S. Fdili Alaoui, Gesture capture: Paradigms in interactive music/dance systems. In Klein, G. and Noeth, S., editors, Emerging Bodies, pages 183–193. transcript Verlag, 2011
  4. F. Bevilacqua, N. Schnell, N. Rasamimanana, B. Zamborlin, F. Guedy, Online Gesture Analysis and Control of Audio Processing, Musical Robots and Interactive Multimodal Systems, Springer Tracts in Advanced Robotics, Volume 74, Springer Verlag, 2011.
  5. N. Rasamimanana, F. Bevilacqua, N. Schnell, F. Guédy, E. Come Maestracci, B. Zamborlin, JL. Frechin, U. Petrevski, « Modular Musical Objects Towards Embodied Control Of Digital Music », Tangible Embedded and Embodied Interaction, 2011
  6. N. Schnell, F. Bevilacqua, N. Rasamimanana, J. Bloit, F. Guedy, E. Flety,Playing the MO – Gestural Control and Re-Embodiment of Recorded Sound and Music, International Conference on New Interfaces of Musical Expression (NIME), Oslo, June 2011.
  7. E. Fléty and C. Maestracci, Latency improvement in sensor wireless transmission using ieee 802.15.4, In A. R. Jensenius, A. Tveit, R. I. Godøy, and D. Overholt, editors, Proceedings of the International Conference on New Interfaces for Musical Expression, pages 409–412, Oslo, Norway, 2011.
  8. B. Caramiaux, F. Bevilacqua, N. Schnell, Sound Selection by Gestures, International Conference on New Interfaces for Musical Expression (NIME), Oslo, June 2011
  9. B. Caramiaux, P. Susini, T. Bianco, F. Bevilacqua, O. Houix, N. Schnell, N. Misdariis, Gestural Embodiment of Environmental Sounds: an Experimental Study, International Conference on New Interfaces for Musical Expression (NIME), Oslo, June 2011.
  10. D. Fober and Y. Orlarey and S. Letz, INScore An Environment for the Design of Live Music ScoresAudio-graphic Modeling and Interaction Workshop at NIME, 2011
  11. D. Fober and C. Daudin and Y. Orlarey and S. Letz, Interlude – A Framework for Augmented Music ScoresProceedings of the Sound and Music Computing conference – SMC’10 2010 Pages 233–240
  12. D. Fober and C. Daudin and Y. Orlarey and S. Letz, Time Synchronization in Graphic Domain – A new paradigm for Augmented Music ScoresProceedings of the International Computer Music Conference ICMA 2010 Pages 458–46
  13. J. Bloit, N. Rasamimanana, F. Bevilacqua, Towards morphological sound description using segmental models, International Conference on Digital Audio Effects DAFx, Milan, Italie, 2009
  14. D. Fober, C. Daudin, S. Letz, Y. Orlarey, Actes des Journées d’Informatique Musicale JIM 2010, Rennes, pp 97-103
  15. F. Bevilacqua, B. Zamborlin, N. Rasamimanana, N. Schnell, Contrôle gestuel continu de médias sonores et visuels Forum on tactile and gestural interaction, Lille, 2010.
  16. L’expérimentation musicale et pédagogique sur le geste de l’Atelier des Feuillantines avec l’équipe Interaction Musicale Temps Réel de l’Ircam, l’Education  Musicale 2011, http://www.leducation-musicale.com/ircam.pdf

Conferences, posters, demos

  • D. Fober, F. Bevilacqua, Conférence invitée et performance-démonstrations sur les interfaces MO, Electronic Music Week, Shanghai Music Conservatory, Octobre 2011
  • Demos à la conférence Lift 2011, 2-4 février, Genève, Suisse
  • Présentation invitée au Institut Français de Bucarest, Roumanie, 25 janvier 2011
  • Présentaiton publique, Biennale Musique en Scène, Lyon, 11 mars 2010
  • D. Fober et C. Daudin, Partition musicale augmentée, séminaire invité, Ircam, 3 février 2010

Invited talks (with mention of the Interlude project)

  • F. Bevilacqua, Interfaces gestuelles pour la musique et le spectacle vivant, Forum sur l’interaction tactile et gestuelle FITG II, Lille, 22 septembre 2011
  • F. Bevilacqua Séminaire invité à University of California Irvine, Juillet 2011 3. F. Bevilacqua Séminaire invité à MiPP Motion Capture Workshop – University ofSussex, 7 Juillet 2011
  • F. Bevilacqua, Séminaire invité à Goldsmiths, London, 30 Mars 2011 5. F. Bevilacqua, Keynote at SEAM 2010: Agency & Action – Seymour Centre – Sydney,2010
  • F. Bevilacqua, présentation de résultats du projet Interlude lors du cours donné par au “Troisième cycle romand d’informatique”, Fribourg, Suisse, 2010
  • F. Bevilacqua, Séminaire invité “Le geste comme langage”, IRI-Centre Pompidou, 2010
  • Poster, Conférence STIC –ANR, Paris, 2010
  • F. Bevilacqua, N. Schnell, S. Fdili Alaoui, Workshop invité at Dance Congress, Kampnagel, Hamburg, Allemagne, 2009